Gastronomická soutěž Czech Food Cup se bude konat tuto sobotu 17. 4. 2010 v Plzni. V tomto západočeském městě se uskuteční již poslední regionální kolo tohoto gastronomického klání.
V tomto kole se mezi sebou utkají kuchaři z regionů Severozápadní Čechy, Plzeňsko a Západočeské lázně. Soutěžním národním pokrmem bude vepřová pečeně s knedlíkem a se zelím. Druhým soutěžním jídlem bude regionální specialita, kterou si restaurace zvolí samy a nahradit ji může specialita šéfa kuchyně. O kulturní program se postará folklórní soubor Jiskřička a Chodská dechovka Sedmihorka. Součástí plzeňského kola bude i partnerská soutěž Český knedlík. V rámci soutěže proběhne také představení českých výrobků s ochrannou známkou pro produkty, které byly vyrobeny nebo finalizovány na území České republiky. Dále se představí i firma Altreva, největší český výrobce pracovních oděvů pro horeka sektor, prezentující značkovou kolekci oblečení LESSIO a firma ALPAK, která vyrábí jednorázové plastové nádobí ze kterého bude veřejnost ochutnávat připravená jídla. Celá akce proběhne ve Společenském a konferenčním centru SECESE v areálu Pivovaru Plzeň (vedle návštěvnického centra, vjezd historickou branou).
Národní finále této gastronomické soutěže se uskuteční 1. května na kolonádě v Karlových Varech, během kterého se bude ochutnávat rajská. Vítězná restaurace získá poukázku ve výši 55 555 korun.
Tato soutěž je součástí projektu *Czech Specials aneb Ochutnejte Českou republiku*, který se věnuje popularizaci tradiční české kuchyně. V každém z regionálních kol se mezi sebou utkávají restaurace, které mají certifikát Czech Specials.
Celá akce se koná za podpory partnerů, a to společností MAKRO (www.makro.cz ) a UNOX (www.gpt.eu). Realizační agenturou soutěže Czech Food Cup je Blue&Green.
*Czech Specials
Projekt Ochutnejte Českou republiku s mezinárodním názvem Czech Specials (www.CzechSpecials.cz nebo www.ochutnejtecr.cz), na kterém CzechTourism spolupracuje s Asociací hotelů a restaurací a Asociací kuchařů a cukrářů, se věnuje propagaci tradiční české kuchyně. Jeho cílem je obnovit prestiž české gastronomie a vybudovat z ní jeden ze stěžejních marketingových produktů pro propagaci turistického potenciálu Česka na národní úrovni i v zahraničí. Certifikované restaurace nabízející národní a regionální jídla turista pozná podle loga Czech Specials, jejich seznam je k dispozici také na zmíněných webových stránkách.