Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookies.
Ajax-loader

Ve Zlíně nejvíce zabodovala Moravská chalupa

Praha, 22. 3. 2010 Sobotní Zlín byl ve znamení gastronomie. Uskutečnilo se tu totiž druhé kolo soutěže Czech Food Cup a čtvrtý ročník klání o nejlepší český knedlík. Nejvíce zabodovala brněnská restaurace Moravská chalupa, která si odnesla celkem tři ocenění.

21329_medium

Soutěž Czech Food Cup je součástí projektu Czech Specials aneb Ochutnejte Českou republiku*, který se věnuje popularizaci tradiční české kuchyně. Do národního kola, které se uskuteční 1. května v Karlových Varech, poslala odborná porota** ve Zlíně tyto restaurace: Moravskou chalupu, která patří k Orea Hotelu Voroněž (postupuje za region Jižní Morava), restauraci v horském hotelu Sepetná (postupuje za Severní Moravu a Slezsko) a restaurant Sušil (postupuje za Střední Moravu).

Tak, jako v každém kole Czech Food Cup, i ve Zlíně mohli návštěvníci ochutnat soutěžní pokrmy. Každá restaurace soutěžila s národní specialitou, kterou organizátoři pro každé kolo určují a ve Zlíně to byla koprová omáčka. Druhým soutěžním jídlem byla regionální specialita, kterou si restaurace zvolily samy a mohly ji nahradit specialitou šéfa kuchyně. Návštěvníci soutěže pak mohli hlasovat, které z jídel jim nejvíce chutnalo, a na základě toho byl vyhlášen vítěz laické veřejnosti. Stala se jím restaurace Moravská chalupa.

O nejlepší knedlík

Kromě 2. kola Czech Food Cup se tuto sobotu ve Zlíně uskutečnila ještě partnerská soutěž nazvaná Český houskový knedlík – Perla České kuchyně 2010, kterou vyhlašuje Rada pro mezinárodní vztahy. Cílem této soutěže je, aby se dobrý houskový knedlík stal opět součástí české národní identity. Soutěže se zúčastnili profesionální kuchaři z celé republiky a odborná porota posuzovala nejen chuť, ale i vzhled, vůni, konzistenci a celkový dojem. První místo získala opět restaurace Moravská chalupa.

21331_medium

Obě soutěže doprovodil kulturní program. Sálem zněla Horňácká cimbálová muzika Petra Mičky a návštěvníky potěšil také Bartošův dětský folklórní soubor. Kromě soutěžních pokrmů mohli lidé ochutnat také pravé Valašské frgály.  Celá akce se konala za podpory partnerů, a to společností MAKRO (www.makro.cz) a UNOX (www.gpt.eu). Odborný personál zajišťovala Střední škola hotelová Zlín s.r.o.  Realizační agenturou soutěže Czech Food Cup je Blue&Green.

21330_medium

*Czech Specials

Projekt Ochutnejte Českou republiku s mezinárodním názvem Czech Specials (www.CzechSpecials.cz nebo www.ochutnejtecr.cz), na kterém CzechTourism spolupracuje s Asociací hotelů a restaurací a Asociací kuchařů a cukrářů, se věnuje propagaci tradiční české kuchyně. Jeho cílem je obnovit prestiž české gastronomie a vybudovat z ní jeden ze stěžejních marketingových produktů pro propagaci turistického potenciálu Česka na národní úrovni i v zahraničí. Certifikované restaurace nabízející národní a regionální jídla turista pozná podle loga Czech Specials, jejich seznam je k dispozici také na zmíněných webových stránkách.

**Členové odborné poroty

Andrea Pfeffer-Ferklová -  generální ředitelka Grandhotelu Pupp Karlovy Vary, předsedkyně poroty

Dagmar Janatová - majitelka cateringové společnosti Patriot X, spisovatelka, držitelka 2. místa o nejlepší český knedlík 2009

Pavel Kudrna - moderátor Českého rozhlasu Praha

Dana Daňová – ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Morava

Hynek Steska – náměstek primátorky města Zlín

Jiřina Dienstbierová – ředitelka Rady pro mezinárodní vztahy

Vladan Černý - předseda zlínské krajské sekce Asociace hotelů a restaurací

Hana Palacká - ředitelka Střední školy hotelové Zlín, s.r.o.

21332_medium

Více informací:

Pavel Klicpera

vedoucí oddělení marketingových projektů

CzechTourism

e-mail: ochutnejteCR@czechtourism.cz

více informací o projektu na portálu: www.ochutnejteCR.cz

Fotogalerie

Šéfredaktor

24. 03. 2010


Přidat komentář

Facebook komentáře