Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookies.
Ajax-loader
Další recept ›

Vánoční štóla

Obtížnost: Rating Rating Rating Rating_gray Rating_gray

Čas přípravy: 50min , Čas vaření: 35min
Celkový čas: 1h 25min , porce

3595 kalorií, 8.0g cukrů, 142.0g tuků, 54.0g bílkovin

Přidat na Pinterest

Příprava

Všechny sypké suroviny smícháme, včetně oříšků, mandlí, hrozinek a kandovaného ovoce, pak přidáme tvaroh, opět promícháme, přidáme vejce a rozpuštěné máslo - opět promícháme, pak prohněteme rukama a vytvoříme buď jeden velký bochánek, nebo dva malé, resp. válečky. Zhruba 1/3 zploštíme na tloušťku cca 3 cm a zbývající 2/3, je-li třeba, vyvýšíme, abychom dosáhli klasického tvaru štóly. Použít váleček nedoporučuji, těsto se trhá. Štólu dáme na plech - stačí vyložit pečícím papírem, pečeme asi 35 minut při 18O stupních. Hned po upečení, ještě teplou, potřeme rozpuštěným máslem a obalíme v moučkovém cukru. Necháme trochu zchládnout a zabalíme do alobalu, uložíme do chladna. Aby byla dobře rozleželá a všechny chutě se řádně spojily, je dobré, aby takto odpočívala 2-3 týdny.

Ajaja

10. 12. 2009, Recept navštíven: 4814x

Jak na kynuté těsto

Jak na kynuté těsto

Každý z nás má oblíbené různé druhy dobrot, někdo snídá koblihy, croissanty, makový či jiný závin nebo obyč...
Salátové zálivky

Salátové zálivky

Právě začíná a bude pokračovat sezóna mladé a čerstvé zeleniny, která obsahuje vitamíny a nerostné látky a...
Objevte batáty

Objevte batáty

Ačkoli se hlízy batátů objevily v Evropě dříve než brambory, nijak zvláštní oblibě se netěší. Dnes se spíše...
Výživa dětí po 2. roce života

Výživa dětí po 2. roce života

Děti po druhém roce života rostou pomaleji než kojenci, zároveň tedy relativně  klesá potřeba jídla, někdy ...
Vánoční štóla

Vánoční štóla

Všechny sypké suroviny smícháme, včetně oříšků, mandlí, hrozinek a kandovaného ovoce, pak přidáme tvaroh, o...

Zobrazit všechny podobné recepty k Vánoční štóla Link-arrow

Přidat recenzi
dušanka
Restaurant_star Restaurant_star Restaurant_star Restaurant_star
chystam sa vyskúšať

22. 11. 2016, 22:11

Přidat komentář
Roxana
Podle Tebe ji s naprostou důvěrou zkusím.

Roxana 13. 12. 2009, 13:18

vall
Každý rok peču na vánoce klasickou vánočku, letos chci vyzkoušet štolu. Takže díky za inspiraci a recept.

vall 13. 12. 2009, 18:32

Roxana
No jó, ale to se už nenaleží.....to neva!

Roxana 13. 12. 2009, 19:01

Thumb
Stačí i těch pár dní, já bych do toho ještě šla - no tak si ji dáte na 2. svátek vánoční, to už bude o.k.

Ajaja 14. 12. 2009, 17:37

Ajaja
Když je doporučeno, aby aspoň 2 týdny ležela, tak to stíháš - holt si ji dáte na 2. svátek vánoční, nebo mezi svátky...

Ajaja 14. 12. 2009, 17:40

Roxana
Ale jo, my tu máme vlhko dost, ta navlhne než se naděju, však se nic nestane.

Roxana 14. 12. 2009, 17:48

Ajaja
Tak jsem dnes slavnostně tu svou štólu ochutnala - ty dva týdny bohatě na uležení stačily, už z ní mám jen skroječek.

Ajaja 25. 12. 2009, 11:14

Ajaja
A ještě jsem si vzpomněla - příště zkusím do rozpuštěného másla na potření přidat trochu rumíčku, ať to voní ještě více.

Ajaja 25. 12. 2009, 11:15

Roxana
Zato já ji nestihla, ale to nevadí, já si i klidně upeču v lednu a v klidu. Už toho mám letos nějak dost, teď mne ještě dožral syn, který náhle změni své rozhodnutí a kdybychom mu nevolali, ani nám to neoznámí, no trochu si ho "podpanfláka" trochu vypůjčím.

Roxana 25. 12. 2009, 17:35

Ajaja
Roxana: hlavně, jestli je šťastný...

Ajaja 25. 12. 2009, 18:21

Roxana
Vzteky jsem to napsala nějak zkratkou mělo být podpantofláka, ale to si domyslíš. Šťastný? Já sama nevím, jednou od ní chce utéci, pak se jí zastává, já už mám i jeho dost, když je se mnou sám je milionový, ale prostě to je na delší povídání, pane bože, hlavně ať si něco neuvrznou, ona je pořád "nemocná", ač to není vidět, na všechno má alergie, studuje pořád dokola a nikde výsledek, ani na brigádu není schopná jít, dcera zase chodí normálně do práce a studuje přitom...no je to jejich život, ale ne že by mi to bylo jedno.

Roxana 25. 12. 2009, 19:26

Ajaja
Tak to znám - hlavně je v tomto alergický na jakékoliv rady (ty mohu trousit jen tak jakoby mimochodem... nedůležitě, jen jako když mluvím sama se sebou... pak je schopen se nad nimi zamyslet...)

Ajaja 26. 12. 2009, 10:33

Roxana
Jo, jo, děvče chca-nechca, musím Ti dát zapravdu. Kdepak rady, stokrát dobře míněné! Ještě opak to vyvolá! Mám štěstí, že jsem byla to samé, co se rad týče a pánbu zaplať - při mé skleróze si to pamatuju, jak hezky se míjely účinkem, proto nic takového, jednou či dvakrát jsem mu řekla svůj názor v soukromí, ve vší slušnosti a klidu, jasně s jakým výsledkem?, ale vyslechl mne a nyní - dítě je to moje na celý život, leč život žije už svůj sám za sebe, nemám právo mu do něj mluvit, spálí se on, ne já, bude mi to líto, ale mělo to tak být. Ještě že jsem východní filozofie. Myslím, že bychom si dobře polecaly, ale sem to nejde, ani na chat - který od toho máme, prostě osobně. Asi mi moc dobře rozumíš, to se pozná.

Roxana 26. 12. 2009, 13:04

veerac
Já klidně tu štolu zkusím i mezi vánocemi a Silvetrem. Teď je dost cukroví a v lednu bude fajn.

veerac 26. 12. 2009, 19:17

veerac
Já miluji ve štole marcipán.

veerac 26. 12. 2009, 19:23

Roxana
Marcipánovou štolu jsme kupovali nevím v kterém marketu, ale vím, že ji vyrábí Němci a drahá byla jako krev.

Roxana 26. 12. 2009, 21:12

Roxana
No a co, vždyť upéci si jí může člověk kdykoliv, jako všechno, pravda některé věci jsou jaksi k věci patřící, ale na tom přece nesejde.

Roxana 26. 12. 2009, 21:17

Ajaja
Marcipánovou štólu prodával Albert a stála kolem 6O Kč. Z mého rozpisu surovin jsem měla takové štóly dvě (teď jen spočítat, na kolik to vyšlo...).

Ajaja 26. 12. 2009, 21:48

Roxana
Možná..nevím přesně, ale drahé jsou! Doma jich za tu cenu vyrobíš "trochu" víc.

Roxana 26. 12. 2009, 22:43

Ajaja
Jj - tak je to skoro u všeho, a to i když započítám cenu energií a "práce".

Ajaja 27. 12. 2009, 09:57

Roxana
...tak se na tu cenu dostaneš taky, hihi

Roxana 27. 12. 2009, 12:17

veerac
Já si ji každý rok koupím, až když je ve slevě a za 50,- Kč ji doma také uděláš.

veerac 27. 12. 2009, 18:17

veerac
Koupím marcipán a vytvořím z něj váleček, který vložím do přehybu štoly. Stejně jako u kupovaných.

veerac 27. 12. 2009, 18:19

veerac
Takže pravidelně jednu koupím a jednu dělám doma.

veerac 27. 12. 2009, 18:19

Ajaja
On vlastně marcipán jsou mandle (mleté) a cukr... takže já občas vylepšuji tím, že část mouky nahradím mletými mandlemi, takže výsledná chuť se blíží marcipánové štóle....

Ajaja 28. 12. 2009, 14:35

veerac
Domácí marcipán má hodně daleko do kupovaného a ne každý jej umí udělat. Já mám ráda takové to patlavé a sladké, ale ne každý to má rád.

veerac 28. 12. 2009, 18:00

Ajaja
Tak vám řeknu - konečně jsme tu štólu "ztrestali" a fakt se povedla, mňam.

Ajaja 29. 12. 2009, 15:53

Roxana
Já ji fakt musím udělat, ale teď nemám pro koho, sami to nesníme a děti nepřijedou, no ono na ni taky někdy dojde!

Roxana 29. 12. 2009, 18:50

veerac
Když ji tak chválíte,tak já ji zítra fakt udělám.

veerac 29. 12. 2009, 19:04

veerac
Akorát se mi k vůli tomu nechce kupovat mouku s vlákninou, tak doufám, že to nebude nijak vadit na chuti, když dám jen hladkou.

veerac 29. 12. 2009, 19:06

Ajaja
No to určitě vadit nebude. V původním receptu je původně obyčejná hladká mouka.

Ajaja 30. 12. 2009, 14:59

veerac
Díky za radu, akorát na ni nedošlo (objevila jsem ve špajzu kupovanou), ale to nevadí, já jsem ji schopna udělat kdykoliv.

veerac 30. 12. 2009, 18:31

Ajaja
Jasně - já ji budu muset udělat ještě jednou, před chvílí rodinka zjistila, že už není....

Ajaja 30. 12. 2009, 21:07

veerac
Proč ne, když jim tolik chutná. Já ji jím se synem sama a protože odjel mimo domov, tak ji mám na několik dní.

veerac 30. 12. 2009, 21:30

Roxana
Ha, to já jsem jednou na Silvestra pekla vanilkové rohlíčky, protože tehdy malí potomci je sežrali a brečeli......

Roxana 31. 12. 2009, 09:27

veerac
To já jsem upekla na vánoce laskomky a jelikož už jsem neměla krabici, tak jsem je na tácu přikryla alobalem a dala na balkón. Tolik vrbců na balkóně jsme už nikdy neměli. Zbylo 5 oklovaných laskomek.

veerac 31. 12. 2009, 12:51

Roxana
Pokud "vrbci" jsou vrabci, tak se podivuji, té pakáže u nás bylo a teď je to rarita. Neuvidíš ho za celý rok, vždy jsme krmili ptáčky v zimě, vlítli tam vrabci a sýkorky vyhnali, dneska neuvidíš jednoho. Jo, a monopol na překlepy mám já, aby bylo jasno, ne Ty!

Roxana 31. 12. 2009, 15:43

Ajaja
Teď jsem si všimla, že mi admin dal čas přípravy 5O minut, no to je moc, to je tak na 15 minut.

Ajaja 01. 01. 2010, 10:41

veerac
Opravdu to byl jen překlep. Hlavně,že to k vůli tomu po sobě čtu a klidně jej přehlédnu.

veerac 01. 01. 2010, 15:31

veerac
Třeba tu přípravu myslel i vyndáním na linku a navážením ingrediencí a vypracováním těsta. To asi za 15 min...takový fofrník nejsem. Možná tak za pomoci robota - mixéru.

veerac 01. 01. 2010, 15:41

Ajaja
Ale ona ta příprava fakt netrvá dlouho, protože nic se nemusí nijak důkladně hníst. Nejvíce času zabere to navážení, ale není to tak hrozné. Pak už jen "dvakrát" zakrvdlat vařečkou a je to. Když to budu dělat hodně pomalu, tak do půlhoďky jsem s tím hotová (spíše dřív)... Ledaže k tomu přičtu ještě to pomáslování a obalení v cukru a zabalení do alobalu ? Pak snad... Příště si to stopnu.

Ajaja 01. 01. 2010, 16:31

veerac
Takže je to lepší udělat jen s vařečkou? Já skoro všechny těsta dělám v robotu, od té doby co jsem v prstech měla takové brnění, že jsem ani vařečku neudržela a to nemluvím ani o tom, že v té době jsem rozbila nejvíc nádobí za celý život.

veerac 02. 01. 2010, 11:27

Ajaja
Jasně, na zpracování nic víc, než mísu a vařečku nepotřebuješ. V tom je ten půvab, že to vlastně vůbec nebylo pracné !!!

Ajaja 02. 01. 2010, 11:49

veerac
Tak to je fajn. Je to tak lákavé, nebýt toho, že tu je cukroví (také štola kupovaná) dost a ještě dlouho bude, bych ji udělala hned.

veerac 02. 01. 2010, 12:10

Roxana
veerac, brnění v prstech? Tak to já mám teď, každé ráno, je fakt že na čas to přeslo, teď se mi to někdy stane, ale před rokem jsem 5 minut po probuzení byla chromá, bála jsem se s tím někam jít, takhle začala kamarádce roztroošená skleróza, ale to by se mi stalo asi už dřív. Teď jsem měla na čas pokoj a zase občas..nevím čím to je...a nechci pátrat...

Roxana 02. 01. 2010, 14:32

veerac
Já být tebou, tak bych to nenechávala. Nemusí to znamenat nic, ale aspoň budeš mít jistotu. Jinak zkus Bingo biloba, navím, jestli se to takhle píše, ale moji kamarádce to pomáhá.

veerac 03. 01. 2010, 12:35

Ajaja
Bingo Biloba (bilboa ?) pomáhá prokrvit, podobně čerstvý zázvorový čaj. Někdy také pomůže trochu magnézia.

Ajaja 03. 01. 2010, 17:34

Roxana
Ajajo, tady jsi trochu ulítla - Ginko Biloba jinak Jinan dvoulaločný, nejstarší strom na zemi, přežil všechno i moje pěstování na zahrádce... Ale správně, prokrvuje, pomáhá činnosti mozku, zlepšuje paměť asi tím prokrvováním. Jsou čaje, pastilky, stal se módou, to ráda nemám, ale léčivý je. Nezapomeňte trojčata, že tu máte bylinkářku.... Jo a je samčí a samiččcí. Ani nevím, zda mám kluka či holku!

Roxana 03. 01. 2010, 18:04

Roxana
Dodatek, jako správná bába bylinkářka jsem po těžké práci v lese a taky PC k tomu chytila záněty do kloubů, jež jsem nechala a ryčela v tramvaji bolestí, když s´jsemvisela na smyčce a cuklo to! Po roce jsem to velmi správně přeléčila ATB, ale měla jsem něco dělat dřív, jednou to shledám,já na své neduhy kašlu, nemám na ně nárok.

Roxana 03. 01. 2010, 18:08

Ajaja
Jj - názvem jsem si nebyla jistá, už jsem totiž v reklamě viděla i tu druhou verzi...

Ajaja 03. 01. 2010, 18:16

veerac
No tak, někomu to pomáhá a někomu ne. Já měla jinou příčinu, tak u mě to nezabíralo.

veerac 04. 01. 2010, 17:03

veerac
To tak je vždycky. Na sebe myslíme, až když už neni vyhnutí.

veerac 04. 01. 2010, 17:23

Ajaja
Že by "kovářova kobyla chodila bosa" ? Ale taky se snažím vždy vydržet co nejdéle, pokud možno si ordinuji sama...

Ajaja 04. 01. 2010, 20:35

veerac
Vždycky to tak bylo, že kovářova kobyla chodila bosa.

veerac 05. 01. 2010, 16:49

veerac
Tak konečně došlo na štolu. Vyzkoušela jsem ji, je dobrá a opravdu rychlá. Jen jsem šetřila na rozinkách a ořechách. Teď již vím, že musím dát více. Také jsem do ní přidala rozinky a sušené meruňky namočené v rumu.

veerac 21. 01. 2010, 19:22

Ajaja
No to jsem ráda, že chutnala. Jo - rozinkama, oříškama a kandovaným ovocem (já dávám klidně i sušené brusinky...) je třeba nešetřit. CHce to opravdu hodně hustě. Já vždy jakoby to těsto rozestřu a posypu ho, pak ho dál zpracuji. A když jsem část mouky nahradila mletými mandlemi, fakt chutnala jako po marcipánu.

Ajaja 22. 01. 2010, 17:28

veerac
Já když něco dělám prvně, tak vždy na určitých ....šetřím. Hlavně od té doby co jsem dala opravdu hodně oříšků a přišel tam čerstvý zázvor a toho bylo také dost (aspoň se mi to zdálo i když jsem se závorem dělala prvně) a bylo to na chuť tak děsně štiplavé, že se to nedalo jíst a kdo by se s těmi oříšky vybíral.

veerac 22. 01. 2010, 19:22

Ajaja
Tak tomu rozumím - já pro jistotu, když je něco poprvé, tak i jen z poloviční dávky....

Ajaja 22. 01. 2010, 21:29

veerac
Také to tak dělám, akorát u některých receptů nevím jak mám např. rozdělit vejce, když je jich lichý počet.

veerac 22. 01. 2010, 21:59

Ajaja
No to taky dumám a pak dle okolností dám buď jedno, nebo dvě (malá vejce, velká vejce... do masových směsí stačí jedno, do těsta raději dvě....)

Ajaja 22. 01. 2010, 22:07

Roxana
Holky, ono je to fakt někdy věda! To půl vejce by to mohlo celé pokazit. A pak to vyhoďte, krize jako hrom!!! A bude hůř , dáte tam jedno a budete rády, že ho máte, až bude stát 1 Euro.

Roxana 23. 01. 2010, 11:33

Roxana
Jo Ajajo, mangnézium , nevím, ale to je na křeče, kdo ho má málo, dostává křeče do nohou a pod., to není bezpečné třeba pro plavce, mít ho málo. Mně taky jeden čas začly brát křeče do lýtek, a začala jsem ho brát, od té doby klid. Ale mně dvakrát nic nehrozilo, mne to chytalo v posteli.

Roxana 23. 01. 2010, 11:36

Ajaja
To mě taky - do lýtka, do chodidla, až se mi prsty zkroutily. Vypozorovala jsem, že to bývalo závislé i na pitném režimu (když jsem přesáhla 2 l vody, tak jsem ho asi více vyplavila a chyběl)... Důležitý je i na správnou činnost srdce, takže žádná sranda.

Ajaja 23. 01. 2010, 16:25

veerac
To já pitná režim moc nedodržuji a to také neni dobře, ale vůbec nemám potřebu pít. Hlavně v zimě.

veerac 23. 01. 2010, 20:08

Roxana
Většina žen bohužel pije málo tekutin. Dříve jsem pila méně, teď furt, už jsem byla v podezření, že mám cukrovku, ale to začalo počítačema, je to divné, ale já pracuji na PC a mám furt žízeň. 2l je tak akorát, dneska už z toho dělají málem 4 l, ale ani 2 l někdo nepotřebuje, každý je jiný, jiné postavy... Voda minerály nevyplavuje, tak tím to nebylo, to bys musela pít destilku, na tu se vážou a vyplavují. Křeče prostě jsou z nedostatku hořčíku, stačí ho chvíli brát. Mne to chytlo do lýtka párkrát, ale prsty ne, to muselo být ošklivé. Bolí to jak...a pomoc je snadná, asi ho máš malý přísun v potravinách.

Roxana 23. 01. 2010, 21:00

Ajaja
Jo - lidské tělo je halt věda :-) Pitný režim by se opravdu měl řídit tělesnou váhou. A záleží i na tom, co se pije, a to i mezi vodami - já mám ráda Aquilu (má minimum sodíku, takže voda se v těle nezadržuje), někdo vsadí na minerálky (a pak může mít kameny), jiný čaje, pivo... :-))

Ajaja 24. 01. 2010, 07:03

Roxana
Od útlého dětství piju jen vodu z vodovodu. Čaj jsem díky urologickému nenáviděla, tak snad šťávu do té vody. nyní šťávu - brrrr, tak jen vodu. Balená voda je pro mne mrtvá voda. a) leží tam jak dlouho b) a kdepak ji natočili v kohoutku? To umím taky a je to prokázané c) v plastu je jí jistě dobře, sklo prosím, ale plast ne d) kdo se s tím má tahat c) slazené stejně nepiju d) odpady, odpady..naštěstí doma už to taky pominulo, s odpadama - třídím jak divá jsem lítala já, ač to nepiju. Jedinou výjimku tvoří momentálně neslazená Kofola. Výrobci ze mne radost mít nebudou, ale já jsem já a tak to zůstane, já si nebudu tahat domů mrtvou vodu.

Roxana 24. 01. 2010, 09:23

Roxana
Jo, měli jsme tu řeč o magneziu, tak to jo, tu ano, kdo ho má málo, ale taky s rozumem, je přesycená všemimožnými minerály, může být zase těžko od žaludku. Jinak pít je minerálky, tak budete za chvíli stavět domeček. Dělá to ve větším množství ledninové kameny.

Roxana 24. 01. 2010, 09:26

Ajaja
U vody z vodovodu není situace o moc lepší, jsou také plné různě přidaných látek a navíc i včetně chlóru... Na tohle téma se mi líbila přestřelka (někdy před vánoci) mezi vodárnami a minerálkaři...

Ajaja 24. 01. 2010, 10:05

Roxana
Doma jsme měli vodu ze studny, akorát nebyla vhodná pro kojence, jinak dobrá - dělali jsme si rozbory, protože kolem jsou louky, ale ty se naštěstí nehnojily. V Praze jsme ji měli ze starých Artézkých studní, to budeš znát, nebyla taky špatná. Jinak je po Praze ze Želivky. nevím, ale nebude to taky tak zlé. Já to nikomu nevnucuju, nejlepší je pivo,je aspoň převařené. Jinak odebírám dTest a tam nelžou, to se nebojím a pani Idu Rosovou znám asi od r 1995. Měla kancelář na P4, Slupi, já jsem dělala v Armabetonu a měli jsme tam školicí zařízení. Vůbec se za ta léta nezměnila. Není to dlouho, co dělali testy vody, tudíž se o mé "pravdě" přesvědčil i zbytek rodiny, nejhůř se přesvědčuje syn,ale bože, ať si dělá co chce,je dospělý a věčně nemocný... Když to půjde a budu smět, tak to oskenuju. Ono je to nakonec fuk, ať si každý dělá co chce, já se vodu už pít nenaučím než z vodovodu, dokonce prý se utužujeme proti nemocem některými bakteriemi. Jééé Ida je v televizi - Receptář - pračky - NE 12.35

Roxana 24. 01. 2010, 12:43

Roxana
Jo, nechci kecat, ale mám pocit, že již delší dobu se chlor do vody nedává, jaké jiné přísady, to netuším.

Roxana 24. 01. 2010, 12:45

Ajaja
CHlór se dává, ale v jiném množství. Ostatně to je poznat, když se voda natočí.... Ale o tom to není, ten nakonec vyprchá, stačí nechat vodu chvíli odstát. Stejně jako je "návrat k vodě z vodovodu", měl by být i návrat k její teplotě tak, aby ji měla jako její okolí. Babičky taky věděly, proč nepily čerstvě nabranou vodu ze studny, proč ji měly v kuchyni ve velké nádobě a pily z ní... Ty vychlazené, resp. přechlazené, to tělu neprospívá.

Ajaja 24. 01. 2010, 17:24

Roxana
Nevím, neznám,nejsem přes vodu. Ale vím, že dříve, když jsem chodila do Jihlavy do školy, div jsem se nezbláznila, stačilo přijít k umyvadlu a člověk tím chlorem omdléval. Tehdy tam udělali nějak nově vodu a byla nějaká špatná, tak asi přisejpali víc, stejně jsem ji pila..jestli se otrávím chlorem či shnilou vodou, což se tradovalo.. Dnes ani v Praze ani zde nic necítím a kdosi mi právě říkal, či jsem to četla? Že je to jinak ošetřeno. Kytky zalévám převařenou, v létě ze sudu a v zimě si dávám tát sníh, zas jedna výhoda!

Roxana 24. 01. 2010, 18:53

veerac
Na kytky se převařená voda nemá dávat, protože tím zničíš všechny ....co kytku vyživuje. Převařuje se snad jen pro kojence. Na chatě máme vodu ze studně a nikdy jsem ji nepřevařovala a ještě nikomu z toho nikdy nic nebylo.

veerac 24. 01. 2010, 19:38

Roxana
Pane bože, já snad dělám všechno špatně... Nakonec budu lítat ještě orchidejím pro destilku..

Roxana 24. 01. 2010, 19:47

veerac
U nás je snad nejchutnější voda v celých čechách. Takže nemám problém ji pít z kohoutku, ale problém je se donutit něco vypít. Žízeň pociťuji jen když přijdu z mandlu.

veerac 24. 01. 2010, 19:48

Roxana
Kdesi jsem tu psala, že naši užívají vlastní vodu z vlastní studny, pravda je tvrdá, železitá a má více dusičňanů než mohou mít kojenci. Nikdy nikoho nenapadlo ji převařovat, leda na čaj či kávu.

Roxana 24. 01. 2010, 19:50

veerac
S tou destilkou jsem se opravdu zasmála. Je ale pravda, že destilovaná voda je oproštěna od všech ...nemusím snad všechno vypisovat. Převařuje se voda také pro to, aby byla bez všech přísad a to opravdu pro kytky neni dobré. Proto se také nechává pro kytky voda odstát, aby vyprchal chlor, ale to ostatní jim vůbec nevadí.

veerac 24. 01. 2010, 20:01

veerac
Já zase dávám sníh do všech truhlíků na balkóně, kde mi něco zůstalo např. jahody. Jen šnitlík mi niky nevydrží. Ten si musím každé jaro koupit, jinak ho mám strašně slabý.

veerac 24. 01. 2010, 20:06

Roxana
Jenže orchideáři opravdu destilovanou vodou zalévají, to já to zredukovala na převařenou, živin potřebují minimum a speciální, takže - hnojivo a opatrně, hodně opatrně. Pažitka mi v Praze taky nešla, až mi kamarád řekl, že musí přemrznout - v zimě zmrznou vršky a pak roste jak blázen. byla to pravada.

Roxana 24. 01. 2010, 22:06

Ajaja
Á vida - tak pažitku nechat zmrznout ? To snad letos ještě vyzkouším.

Ajaja 25. 01. 2010, 21:26

Roxana
No jo, já koukala jak blázen, ona na jaře vyrostla a jaká byla!

Roxana 25. 01. 2010, 22:51

veerac
Tak to mně zmrzla celá a vyrostla jen velmi slabá.

veerac 26. 01. 2010, 09:22

veerac
Možná opravdu některé kytky potřebují destilovanou vodu, ale neni to můj koníček, tak o tom nic nevím.

veerac 26. 01. 2010, 09:24

Roxana
Můj koníček jsoukytyky a vše zelenéodmala. No asinesmí minerály, destilka se doporučuje v odborné literatuře, jinak se hnojí,alse speciálním hnojivem a málo.

Roxana 26. 01. 2010, 15:51

veerac
Kytky mám neraději, když se o ně jiný stará, ale jinak se ráda na ně dívám.

veerac 26. 01. 2010, 19:12

Roxana
Doporučuji návštěvu Botanické zahrady a Květinářství.

Roxana 26. 01. 2010, 19:21

veerac
Rada dobrá, ale trochu drahá.

veerac 26. 01. 2010, 19:24

Ajaja
Tak časopis.... :-))) Já sice kytičky ráda, sem tam se i snažím, aby měly, co potřebují, ale zpravidla to končí tak, že co nepřežije můj způsob péče, nemá nárok na existenci. Zatím dobrý´....

Ajaja 27. 01. 2010, 16:45

veerac
Časopis, to neni ono. Naštěstí mám na to lidi, kteří se o kytičky starají.

veerac 27. 01. 2010, 19:25

Roxana
Já taky - kocoura a kočku.

Roxana 27. 01. 2010, 21:16

veerac
Jestli jsi je naučila zalévat kytky, tak si je také pořídím.

veerac 29. 01. 2010, 10:03

Roxana
Jo, aby se tam vyčurali, že jo?????

Roxana 29. 01. 2010, 13:38

Roxana
Oni je jen šlechtí a kypří!

Roxana 29. 01. 2010, 13:39

Ajaja
Kruci, co všechno vánoční štóla evokuje :-))))))

Ajaja 29. 01. 2010, 16:41

Ajaja
A její čas opět přišel....

Ajaja 05. 12. 2010, 20:17

veerac
A já pořád nemám čas ji udělat.

veerac 06. 12. 2010, 19:53

Ajaja
Už ji mám na balkoně

Ajaja 07. 12. 2010, 14:56

veerac
Ty se máš, já jako každý rok nestíhám.

veerac 07. 12. 2010, 19:24

Ajaja
Naštěstí je tato štóla časobvě nenáročná na přípravu - všechno do mísy, zamíchat, lehce prohníst na desce, vytvarovat a šup do trouby... Žádné složité míchání, šlehání, žádný sníh apod.....

Ajaja 09. 12. 2010, 04:46

Ajaja
Do másla na potření upečené štóly doporučuji přidat pár kapek rumíčku :-)

Ajaja 23. 12. 2010, 14:35

veerac
Díky za radu, rum já v těstě mám ráda, takže vyzkouším. Ještě jsem se k ní, abych ji upekla nedostala.

veerac 25. 12. 2010, 18:39

Ajaja
Jj, já už abych chystala další - po těch letošních se jen zaprášilo

Ajaja 25. 12. 2010, 19:59

veerac
Já zatím nic nepeču, ani nevařím, pořád dojídáme jak se řiká zbytky.

veerac 26. 12. 2010, 16:24

Ajaja
No my na střídačku - kapra jsme dorazili teď, polévka už musela být nová, cukrovího je dost, ale štóly zmízly... :-)))

Ajaja 26. 12. 2010, 17:21

veerac
U nás štólu jíme jen já a syn a protože jsem si jednu koupila a syn odjel, tak zatím žádnou nepeču, ale chtěla bych ještě jednu vyzkoušet, ovšem jiný recept. Ráda zkouším každý rok jiný recept.

veerac 28. 12. 2010, 19:03

Ajaja
Taky ráda zkouším nové věci... Ale i ráda zůstávám u osvědčených. Vánoce jsem chtěla vsadit na jistotu, takže štólu jsem vzala osvědčenou, u cukrovího jsem pár novinek zařadila a jsem s výsledkem spokojená (už bylo testováno i mimo rodinu a mělo úspěch)...

Ajaja 29. 12. 2010, 06:28

veerac
Já také cukroví dělám asi 4 druhy stejných a aspoň 2 druhy nových. Štóly, vánočky se snažím každý rok jiný recept. Jinak by jsme nepoznali, které jsou dobré. Receptů je tolik, že je snad všechny ani nestihnu vyzkoušet.

veerac 29. 12. 2010, 17:53

Ajaja
Já asi u této štóly měla štěstí (předtím jsem sice nepekla, ale leckde mohla ochutnat), takže tady už jiný recept nehledám. Naopak hledám pro mazanec, protože zatím co jsem zkoušela, tak stále ještě není ono...

Ajaja 30. 12. 2010, 05:57

veerac
Každý má rád jiné těsto pro mazanec. Má být tužší nebo nadýchanější?

veerac 30. 12. 2010, 17:54

veerac
Já mám ráda štólu i kynutou (kde se dávají kvasnice). I když nám tato štóla chutná, pořád se může najít ještě chutnější. Proto pořád zkouším nové recepty.

veerac 30. 12. 2010, 17:57

Ajaja
No posledně jsem měla mazanec z tužšího těsta, tak bych ráda nadýchanější...

Ajaja 30. 12. 2010, 19:32

veerac
Teď po vánocích je více času, tak já se na nějaký recept podívám a pak napíši.

veerac 08. 01. 2011, 22:12

veerac
Dělala jsem mini štoly, ale ještě jsou zabalené v alobalu.

veerac 08. 01. 2011, 22:14

Ajaja
Šikovná - já letos dělal jednu velkou a k ní dvě malé, snědlo se vše. A říkala jsem si, že když nenajdu nějaký nadějný recept na mazanec, klidně si štólu zopakuji i na velikonoce...

Ajaja 09. 01. 2011, 06:30

veerac
A co takhle na velikonoce místo štoly křížové buchtičky?

veerac 09. 01. 2011, 17:04

Ajaja
Neznám - sem s tím ! :-)

Ajaja 10. 01. 2011, 19:29

Ajaja
Tak vida - ani jsem nevěděla a jídelníček jsem dodržela. Štóla (tato) byla dnes ke snídani :-)

Ajaja 25. 12. 2012, 16:54

Facebook komentáře